Magistrát města Prostějova provádí od roku 2010 pravidelný průzkum spokojenosti občanů a klientů s prací úřadu. Od roku 2015 probíhá tento průzkum 1x ročně, kdy tazatelé osloví minimálně 500 respondentů (s výjimkou covidových let 2020 a 2021). „Hodnocení probíhá obdobně jako ve škole, tedy nejlepší odpovídá známce s nejnižší numerickou hodnotou. Důležitým ukazatelem je následně trend vývoje spokojenosti. Relativně nejhorší hodnocení obdržel magistrát v roce 2016 (2,597), poté je již křivka spokojenosti mírně vzrůstající. V letošním roce dosáhl magistrát nejlepšího hodnocení od roku 2011 a třetího nejlepšího hodnocení za celou dobu provádění průzkumů,“ přiblížil výsledky tajemník magistrátu Libor Vojtek.

 

 

Bohužel nejsou lidé v posledních letech příliš ochotni konkretizovat v dotazníkovém šetření své záporné, ale ani kladné odpovědi. Většina respondentů (pokud vůbec odpoví) udělí pouze známku a další dialog s tazateli již nevede.

„Jsem rád, že na rozdíl od obrazu, který mnohdy vytvářejí zejména sociální sítě, se ukázalo, že většina lidí je s prací úřadu spokojena. Osobně si myslím, že zaměstnanci i volení zástupci dělají maximum, aby své úkoly plnili kvalitně a k lidem přistupovali s ochotou a respektem,“ dodává primátor František Jura.

-jg-