Prostějov má za sebou první ročník nového gastrofestivalu. Prostějov na talíři hostily Kolářovy sady, kam v sobotu 12. dubna zavítaly tisíce návštěvníků. Zeptali jsme se primátora Františka Jury, jak je s novou akcí spokojen.
Co říkáte na první ročník nového Prostějova na talíři?
Myslím, že se povedl na výbornou. Strávil jsem na něm s rodinou několik hodin a odcházel jsem spokojený. Akce měla skvělou atmosféru, byla na ní spousta dobrého jídla a pití a lidé se dobře bavili. Oceňuji i detaily, jako byla zóna pro děti nebo ochutnávka a prodej krmení pro domácí mazlíčky. Po nějaké době se také přímo v Prostějově pod širým nebem ukázala legenda naší hudební scény, kapela Kontakt, kterou si řada z nás pamatuje ze svého mládí.
Jak myšlenka uspořádat podobnou akci vznikla?
Pro její uspořádání jsme se rozhodli po úspěchu loňského prvního ročníku Prostějovského Oktoberfestu. Říkali jsme si, že je to dobrá příležitost uspořádat gastrofestival pod širým nebem na jaře. Lidé už se po zimě těší ven a podobná příležitost jim udělá radost. To se potvrdilo. Vznikla tak nová tradice, kdy chceme celou sezonu akcí pod širým nebem zahajovat jarním Prostějovem na talíři a zakončovat podzimním Prostějovským Oktoberfestem. Letos počítáme s termínem 11. října. Mezitím samozřejmě proběhne spousta dalších skvělých akcí včetně Prostějovského léta.
Nejsou jarní a podzimní termíny riskantní? V obou případech může být špatné počasí…
To samozřejmě může, ale stejně tak může pršet v létě. Jako samospráva máme výhodu, že kdyby některý ročník nevyšlo počasí, není to pro nás likvidační, jako třeba pro soukromé pořadatele. Akci děláme pro naše lidi, takže na ní nevybíráme žádné vstupné. A stejně tak nepožadujeme poplatky od bister a pivovarů, které na festivaly zveme. Navíc zatímco v okolních městech mají podobné akce často milionové rozpočty, my jsme si vystačili se zlomkem této sumy. Pronájmy techniky jsme řešili s místními osvědčenými firmami, stany a stoly jsme měli za férové peníze půjčené od dobrovolných hasičů. Tím jsme hodně ušetřili a na kvalitě akce to nebylo nijak znát, spíš naopak, dělali jí místní “srdcaři” a nikoliv nějaká agentura na klíč. Myslím, že můžeme být spokojeni.