Každý, kdo zná tento přejezd, ví, že zde v místě pro chodce chybí závory, které zde byly ještě někdy na začátku 90. let. Jedná se o dvojkolejnou trať, která je dost vytížená. I přesto je chráněná jen světelnou signalizací, kterou mohou lidé snadno přehlédnout (např. dívají se na mobil, mají sluchátka v uších apod.).
Je zajímavé, že přejezdy i přechody pro chodce směrem na Kostelec na Hané: např. Tyršová, Pod Kosířem, za místním nádražím, Olomoucká a Českobratrská jsou chráněny závorami. A to nejsou tak vytížené jako dvojkolej před Vrahovicemi. Polovina přejezdu je ve vlastnictví města. Předpokládám, že by bylo snadnější se s Českými drahami dohodnout. Je mi známo, že se má přejezd modernizovat, ať už nadchodem či podchodem. Ovšem kdy: za 10, 15, 20 let? Chci tím říct, že ochrana lidského života by měla být na prvním místě. Věřím, že vedení města se bude touto problematikou intenzivněji zabývat. O svém návrhu jsem již informoval na zasedání zastupitelstva dne 10.9.2024.
Tomáš Peka
zastupitel Na rovinu (Stan, Top 09, zelení).
Článek předán redakci dne 11. 9.2024